The way French enquire

Post scam emails to warn other rental owners, or if you are not sure if an enquiry is genuine, put it up here and see what others think.
Ecosse
Posts: 812
Joined: Thu May 29, 2014 10:40 pm
Location: Saint Gervais les Bains, France
Contact:

The way French enquire

Post by Ecosse »

Hello

There's been a few threads here about whether French worded enquiries are genuine or not recently, and I wondered whether this would be useful for anyone who only gets the occasional French enquiry? We deal with almost solely French and being non-native speakers, this last year's been a learning experience to say the least! However, the French have made it remarkably easy for us by all tending to enquire in the same way - here's a typical selection from the listing sites we appear on.

In a nutshell if you don't want to read them all, all of them are very brief, providing the minimum info. Only the Belgians are more wordy in their enquiries, but their phone/e-mail addresses make it obvious where they're from. The only wordy French enquiry we've had turned out to be a scam!

(they all start with only 'bonour', 'bonsoir', or with no greeting at all, btw)

Je voudrais savoir si votre chalet est disponible le week-end du 23 au 25 mai. Si oui, à quel prix? A combien de km de Chamonix se trouve-il?

Votre chalet serait-il disponible pour la semaine de Noël 2015? Si oui, à quel prix? Par ailleurs, disposez-vous de plus de photos? Merci d'avance pour votre réponse

Je souhaiterai savoir si votre Chalet est encore disponible du 19 au 23 Février et quel est le tarif pour cette période. Vous en remerciant par avance,

nous cherchons un chalet pr le we de Pâques du 3 au 6 avril est
il encore disponible et si oui quel serait votre tarif ? Nous sommes 13
adultes et 5 enfants de 3 a 13 ans. Merci

Votre gîte est il disponible du 14 au 17 mai 2015?Merci d'avance.Cordialement

Quel serait votre tarif pour une location de 15 jours fin juillet / début août?Bien cordialement,

votre chalet est-il encore disponible la semaine du 21 au 28 février ?Merci de me communiquer vos disponibilités. Très cordialement

j'habite (local village) mais je dois héberger de la famille la première semaine de Mars. Votre chalet est-il disponible à cette période? Et quel est votre meilleur tarif? Nous serions 8 adultes,1 enfant de 6 ans, 2 enfant 3 ans et 2 bébés. Merci pour votre retour.